وبلاگ مدیریت
وبلاگ تخصصی رشته مديريت دولتي و اطلاع رساني علمي جهت دانشجويان رشته مديريت دولتي،بازرگانی و صنعتی
 
شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:21 ::  نويسنده : سعید مُکاریان

دلائل زیادی برای اهمیت پیاده سازی مدیریت جانشین پروری وجود دارد. در وهله اول، برنامه مدیریت جانشین پروری، باعث می شود که کارکنان متوجه شوند که سازمان تفکر استراتژیک در مورد آینده دارد.

همانطور که روزول استاد توسعه و آموزش کارکنان بیان کرده است؛ یک برنامه مدیریت جانشین پروری جامع، مدیریت استعداد  را با برنامه ریزی استراتژیک سازمانی ترکیب کرده، به جای پر کردن ساده منصب های در دسترس، تغییرات در منصب های مدیریتی را پیش بینی می کند. داشتن یک خزانه ای از کارکنان با استعداد بالا به تداوم منابع مدیریتی کمک می کند و حفظ، انگیزش و عملکرد افراد با استعداد بالا را افزایش می دهد، همچنین هزینه ها و شرایط نامطمئن استخدام از خارج هم کاهش می یابد.



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, :: 19:16 ::  نويسنده : سعید مُکاریان
سرمايه اجتماعي را مي توان حاصل عوامل متعددی در يك سيستم اجتماعي دانست که عبارتنداز: اعتماد متقابل؛ تعامل اجتماعي متقابل؛ گروه هاي اجتماعي؛ احساس هويت جمعي و گروهي؛ احساس وجود تصويري مشترك از آينده و كار گروهي

ادامه مطلب ...

جهت مشاهده نمرات از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

uploadpa.com/beta/12/srkbwlskbsnqrcg2gpt4.pdf

دانلود لیست نمرات از طریق لینک زیر:

uploadpa.com/beta/12/uom0gmr07v1gnha2mb2h.docx

دانلودسوالات امتحان میان ترم از طریق لینک زیر:

uploadpa.com/beta/12/xs2t7g01zlgd6nkn3bk5.docx

یک شرکت خارجی یا ایرانی(مثلاً شرکتهای شِل ، ال جی ، سامسونگ ، دِل به عنوان شرکتهای خارجی یا شرکتهای ایران خودرو ، سایپا ، مخابرات ، نفت به عنوان شرکتهای ایرانی) را انتخاب کرده و سپس اقدامات و فعالیتهای واحد منابع انسانی یا مدیریت منابع انسانی آن شرکت در غالب مـوضوعات ذیل را بررسی نمایید:

1- جذب و گزینش :

در بحث جایگزینی از نیروهای داخل سازمان استفاده می شود یا خارج سازمان؟ سیاستها یا شیوه های نیرویابی آنها چیست؟ از چه نوع آزمون هایی برای گزینش استفاده می کنند؟

2- آموزش:

چه برنامه های توسعه ای برای کارمندان خود دارند؟ از چه روش های آموزشی استفاده می کنند؟ محتوای دوره های آموزشی آنها ، روش ها و فنون بکار گرفته شده ، چگونه است؟ در سال چه دوره هایی پیشنهاد می شود؟ چند ساعت آموزش در سال اجباری است؟ چه دوره های کار آموزی در ابتدای دوره برگزار می کنند؟

3- ارزیابی عملکرد:

از چه روش هایی به منظور ارزیابی عملکرد استفاده می کنند؟ ارزیبی توسط چه کسانی انجام می شود؟ هر چند وقت یکبار در سال انجام می شود؟ آیا سیستم ارزیابی عملکرد آنها به سیستم جبران خدمات لینک است یا نه؟

4- جبران خدمات:

سیستم پرداخت حقوق و دستمزد آنها چگونه است؟ سیستم پاداش آنها چگونه است؟

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ مدیریت خوش آمدید اینجانب سعید مکاریان کارشناس ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دروس مدیریت در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هستم. این وبلاگ جهت تبادل نظر و ارائه مطالب علمی برای دانشجویان مدیریت می باشد.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ مدیریت و آدرس modir91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 81942
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1